Slottsboden

På Kungliga slottet finns en butik där du kan köpa saker
som har anknytning till föremål på Kungliga slottet.

Bland annat finns textilier, porslin, glas, servetter och brickor med mönster från slottets inredningarna.

Här finns också böcker om de olika slotten och om kunglig historia.

Butiker finns också på Drottningholms slott och Gripsholms slott.

Bilderna:
Exempel på utbudet i butiken.
Foto: Emily Dahl

Vykort, kungliga kakor, nyckelringar och mycket mer finns i butiken. Foto: Emily Dahl

Kommande händelser

Besök Hovstallet 7 sep – 15 dec

H.M. Konungens hovstall är beläget mitt i centrala Stockholm och öppet för besök året om. Välkommen in till en speciell arbetsplats.

Köp biljett

"Se på mattorna – det är jag". Utställningen på Kungliga slottet välkomnar besökare att vandra genom textilkonstnären Märta Måås-Fjetters...

Köp biljett

På Gripsholms slott satt Katarina Jagellonica fängslad under fyra år. Därefter kröntes hon till drottning av Sverige. Under ett föredrag ...

Köp biljett